تبلیغات پزشکی : موثرترین روش‌های ارتقا مطب و کلینیک

تبلیغات پزشکی ابزاری برای جذب بیمار و برندینگ پزشکی


 در آمار به دست آمده از تبلیغات نکات جالب و البته جذابی وجود دارد که اثبات می‌کند، در صورت انتخاب استراتژی درست برای تبلیغات مطب و کلینیک، چقدر می‌توانید تاثیر مثبت در ارتقا کلینیک‌ها و مطب‌ها داشته باشد. به طور مثال:

در تبلیغی که برای یک کلینیک زیبایی در دوبی ساخته شده بود، نشان می‌داد با لیزر مو‌های زائد چقدر راحت‌تر و با اعتماد به نفس بیشتر می‌توان از تفریحات آبی لذت برد، بعد از  نمایش این تبلیغ طبق آمار منتشر شده در ژورنال‌های مدیکال مارکتینگ، تعداد مراجعین با رشد ۱۵۶ درصدی مواجه شده بود.
 این تکته طلایی را در تبلیغات پزشکی به یاد داشته باشید، ویدیوها حدود ۱۲ برابر بیشتر از متن‌ها به اشتراک گذاشته می‌شوند،
با تدوین استراتژی درست می‌توان در ازای هر ۱ دلار هزینه برای تبلیغات گوگل، حداقل ۲ برابر نتیجه می‌گیرند
بازدهی بالا، باعث شده اغلب کسب و کارهای ایرانی از جمله کلینیک‌ها و پزشکان صاحب برند، به سراغ تبلیغات بروند. اما اصلا کدام روش‌ها برای تبلیغات پزشکی در ایران مناسب است؟

چگونه باید تبلیغ اثربخشی داشته باشیم ؟

با توجه به اینکه حتی اشتباهات کوچک که شاید از دید عوام مهم نباشد، در تبلیغات می‌تواند تمامی بودجه‌تان را بر باد بدهد، StoryMedia  برای مشاوره تبلیغات پزشکی و همینطور اجرای A تا Z آن با تجربه 6 ساله‌ خود در کنار شماست!

خدمات استوری مدیا

 

تبلیغات پزشکی
دوره آموزش تبلیغات مطب‌های زیبایی

 


تبلیغات پزشکی اثرگذار؛ موثرترین روش‌ها در تبلیغات برای مطب و کلینیک


روش های تبلیغات برای مطب
 ما در استوری مدیا در ۶ سال گذشته بعد از همکاری با بیش از ۵۱ کلینیک و بررسی‌های مختلف، متوجه شدیم همه روش های تبلیغاتی برای مطب پزشکان بازدهی کافی را دارا نمی‌باشد! پس در این مقاله می‌خواهیم به شما آموزش دهیم کدام یک از انواع روش های تبلیغاتی، مناسب پزشکان و دندان‌پزشکان می‌باشد؟

تبلیغات آنلاین پزشکی
می‌دانید از چه زمانی بود که به طور کلی نگاه‌ها به تبلیغات آنلاین تغییر کرد؟ از وقتی که در سال ۲۰۱۶ وب سایت emarketer گزارش کرد برای اولین بار درآمد تبلیغات آنلاین از درآمد تبلیغات تلویزیونی، بیشتر شد! اما برای حوزه سلامت کدام روش‌های تبلیغاتی آنلاین مناسب است؟

 


 

۱_ تبلیغات گوگل
مخصوصا وقتی هنوز به سراغ سئو سایت پزشکی نرفته‌اید و نیاز دارید روی یک یا چند کلمه در نتایج جستجو دیده شوید، می‌توانید به سراغ خدمات تبلیغات ادز گوگل (Google Ads) بروید. در این نوع تبلیغات سایت‌تان به نتایج اول جستجوی گوگل رفته و سپس به ازای هر کلیک مخاطبان روی آن، هزینه‌ای به گوگل می‌پردازید.

به این روش کمپین تبلیغات گوگل نیز می‌گویند، که با توجه به شرایط کشور، امکان این روش از تبلیغات در ایران نمی‌باشد، ما در محموعه استوری مدیا از طریق کارگزارن رسمی تبلیغات گوگل در امارات این فرصت را برای شما فراهم کردیم تا با این روش سایت مطب و کلینیک خود را به صفحه اول گوگل بیاورید.

این فرصت ویژه را از دست ندهید:

گوگل ادز پزشکی

درخواست مشاوره برای تبلیغات گوگل Google Ads

 

سئو سایت پزشکی


۲_ تبلیغات پزشکی در اینستاگرام
تبلیغات اینستاگرامی  روش‌های گوناگونی دارد، استفاده از سیستم تبلیغاتی خود این رسانه که برای پیج‌های ایرانی میسر نیست، تبلیغ در پیج‌های بزرگ و… . اما یکی از بهترین روش‌های تبلیغ در اینستاگرام که برای مشتریان‌مان اجرا کرده و بازدهی خوبی گرفتیم، تبلیغات به صورت کمپین بوده است. در این روش شما به جای پرداخت هزینه زیاد به یک اینفلئونسر با فالوور بالا و انجام ریسک زیاد عدم بازدهی، با طراحی شعار برای کمپین تبلیغاتی خود به تعداد ۳ الی ۷ میکرو اینفلئونسر تبلیغ می‌دهید که تاثیر فوق‌العاده‌ای دارد.

توجه کنید: ما اغلب از تبلیغ اینستاگرام برای پزشکان، در ابتدا جهت برندینگ پزشکی استفاده می‌کنیم که با افزایش فالوور پیج مطب و کلینیک سپس تبدیل آنها به مراجعه‌کننده استفاده می‌کنیم.

۳_ تبلیغ در سرویس‌های ویدیویی
تبلیغ در سرویس‌های ویدیویی
آپارات به عنوان پربازدیدترین سایت ایرانی، نماشا، تماشاو یوتیوب مهم‌ترین سرویس‌های اشتراک ویدیو هستند که می‌توانید در آنها تبلیغ کنید. این رسانه‌ها ‌به شما اجازه می‌دهند، در ابتدا و انتهای ویدیوهای پربازدید و همینطور در خود صفحات سایت تبلیغ‌تان را نمایش بدهید. به این سبک از تبلیغات Pre-Roll می‌گویند، جهت استفاده از این روش در سرویس‌های پخش ویدیو در ایران ما در کنار شما هستیم.

۴_ تبلیغات بنری
تبلیغات بنری مخصوصا وقتی وب سایت داشته باشید و البته در سایت‌های مناسب تبلیغ کنید، بازدهی خوبی داشته و می‌تواند به راحتی هزینه‌های‌تان برای تبلیغ را به شما برگرداند.

چنانچه سایت پزشکی تخصصی ندارید‌، مشاوره آنلاین طراحی سایت مجموعه استوری مدیا در دسترس شماست.

مشاوره طراحی سایت

 

تبلیغات بنری طبق تجربه ما و دیگران همان طور که در مقالات روز مارکتینگ هم اشاره شده است یکی بهترین از روش های تبلیغات برای مطب است که باید نکات زیر نیز در آن رعایت شود:

تبلیغات بنری باید برند شما را در فضای کمی نشان دهند، بنابراین لازم است زمانی را صرف برنامه ریزی و طراحی آنها کنید تا نمای بصری عالی از برند را نشان دهد. برای این منظور می‌توانید از لوگو ارزش‌های دیگر برند خود استفاده کنید.

۵_ رپورتاژ متنی و تبلیغات خبری
رپورتاژ متنی یک مقاله نه‌ چندان طولانی است که  به صورت سئو شده با توجه متن تبلیغات پزشکی مورد نظر شما در یک سایت خبری منتشر می‌شود. معمولا رپورتاژها  بازدهی بالایی برای تبلیغات پزشکی ندارند. اما در مقابل ما از کمپین‌های خبری بازدهی خوبی گرفته‌ایم. در این روش در چندین سایت تبلیغاتی و حتی پیج اینستاگرام‌شان، چند خبر در مورد برند و کسب و کار شما منتشر می‌شود که باعث خواهد شد به شدت میان مخاطبان شناخته شوید و در مسیر صحیح برندینگ پزشکی قدم بردارید.

۶_ ریمارکتینگ و ریتارگتینگ
این دو مورد از جمله بهترین روش‌های تبلیغاتی هستند. در ریمارکتینگ و ریتارگتینگ شما با استفاده از تکنولوژی‌های جدید دنیای وب، سعی می‌کنید مخاطبانی که یک بار به سایت‌تان سر زده‌اند را دوباره به سراغ خودتان برگردانید. هزینه‌ها در این روش تبلیغات پزشکی نسبت به دیگر روش‌ها خیلی کم‌تر و نرخ تبدیل بیشتر می‌شود. برای این روش بایستی وبسایت تخصصی پزشکی خود را به روز نگه دارید تا آمار بازدید خوبی داشته باشید.

 


تبلیغات آفلاین پزشکی


علاوه بر تبلیغات آنلاین، ما به پزشکان و کلینیک‌ها خدمات تبلیغات آفلاین مختلفی را هم پیشنهاد می‌کنیم. انواع این تبلیغات به این شرح هستند:

 

۷_ تبلیغات بیلبوردی
مخصوصا برای کلینیک‌های تخصصی یا پزشکانی که کسب و کارشان یک مزیت رقابتی دارد، تبلیغات بیلبوردی بازدهی بسیار خوبی دارد، بهترین روش برای افزایش بازدهی بیلبوردها برای تبلیغات پزشکی، استفاده از بیلبورد‌های محلی می‌باشد.

 

۸_ تبلیغات چاپی
تبلیغات چاپی شامل تراکت‌های کاغذی ، کاتالوگ و… چنانچه با روش‌های خلاقانه آمیخته شود تاثیر باور نکردنی دارد، ما در StoryMedia تجربه تبلیغات چاپی با نتیجه فوق العاده‌‌ای را برای کلینیک دندان‌پزشکی غرب داشته‌ایم. تبلیغات پزشکی به صورت چاپی با هدف برندسازی محلی، هم بازدهی بالایی دارند.

 


بازاریابی پزشکی


روش هایی که بالاتر از آنها اسم بردیم، تمامی روش های تبلیغات در دنیای پزشکی بودند. اما علاوه بر اینها، ما یک‌سری خدمات در زمینه بازاریابی هم به پزشکان ارائه می‌دهیم که به اشتباه بعضی آژانس‌ها آنها را جزو تبلیغات حساب می‌کنند. این خدمات به این شرح هستند:

“طراحی سایت پزشکی
تولید محتوای سئو فرندلی سایت 
تولید محتوای اینستاگرام

مدیریت و طراحی پیج مطب و کلینیک
تولید محتوای آپارات و لینکدین
برندسازی پزشکان
و… .

جهت مشاهده خدمات مجموعه ما به صفحه خدمات ما در منو سایت مراجعه کنید.

 

تولید محتوایی پزشکی

 

 

چرا تبلیغات پزشکی؟
به هیچ عنوان توصیه ما به مشتریان‌مان این نیست که از میان همه روش‌های بازاریابی صرفا به سراغ تبلیغات بروند، اما به عنوان یک روش مکمل در کنار دیگر تکنیک‌ها، تبلیغات این مزیت‌ها را دارد:

۱_ بازدهی سریع
اغلب روش های بازاریابی اینترنتی مثل تولید محتوای اینستاگرام، سئوی سایت و… بازدهی خوبی دارند اما خب برای به بازدهی رسیدن باید مدت‌زمان زیادی، بین ۳ الی چندین ماه صبر کنید. در مقابل تبلیغات در مدت کوتاهی شما را در مقابل مخاطبان قرار می‌دهد!

۲_ افزایش آگاهی از برند
یکی از مزیت‌های خدمات تبلیغات پزشکی، این است که حتی در صورت تبدیل نکردن مخاطب به مراجعه‌کننده، حداقل آگاهی از برندتان را افزایش داده و این برندسازی احتمالی را به وجود می‌آورد که در آینده کاربران به مراجعه‌کننده تبدیل شوند.

۳_ به صرفه بودن
نه همیشه، اما اگر تبلیغات کلینیک را به‌شکل درست و با رعایت اصول انجام بدهید، امید زیادی وجود دارد که در کوتاه‌مدت نه تنها هزینه‌های‌تان جبران شود، بلکه چندین برابر آنهم به کسب و کارتان برگردد.

۴_ دسترسی به مخاطبان دور از دسترس!
تبلیغات این قابلیت را به شما می‌دهد که به بسیاری از مخاطبانی که به کمک روش‌هایی مثل بازاریابی محتوا به آنها دسترسی ندارید، دسترسی پیدا کنید.

چرا StoryMedia؟

آژانس های تبلیغاتی بسیاری وجود دارند که به صورت کلی برای تمامی کسب و کار ها از جمله مطب ها ـ کلینیک ها و سایر مراکز درمانی اقدام به انجام پروژه های تبلیغاتی می کنند.

اما ما در مجموعه استوری مدیا به صورت تخصصی فقط بر روی مارکتینگ و تبلیغات و برندیگ مطب ها و کلینیک ها تمرکز کرده ایم و با تکیه بر علم روز دنیا در زمینه medical marketing & clinic marketing و با توجه به تجربه چندین ساله خود همواره بنا به بودجه تبلیغاتی شما اثرگذارترین روش را باری جذب حداکثری مراجعین اجرا کرده ایم. که حاصل همکاری موفق با بیش از پنجاه کلینیک در اقصی نقاط ایران بوده است. مهم‌ترین نکته‌ای که همواره ما در راستای اهداف مشترک خود با هر مطب و کلینیکی داریم، حفظ اعتبار و شخصیت برند شخصی شما و همچنین برند تجاری شماست.

ما برای معرفی خدمات کلینیک زیبایی و یا کلینیک دندانپزشکی خود به جارچی احتیاج نداریم، بلکه بایستی با ارائه محتوای تبلیغاتی تخصصی و متناسب با پرسونا مخاطبین هدف خود اقدام به افزایش مراجعین نماییم

 

برندینگ پزشکی

 

۱_ تخصص در زمینه تبلیغات حوزه سلامت و زیبایی
اول از همه اینکه ما در حوزه سلامت و تبلیغات پزشکی مدت زیادی است که فعالیت می‌کنیم و تخصصی که در این زمینه داریم به همراه تجاربی که در جذب بیمار داریم، عملا ضامن فعالیت‌های‌مان است. به زبان دیگر، به دلیل داشتن تخصص در این زمینه، به نکات ریزی واقفیم که بسیاری از آژانس‌های تبلیغات عمومی آنها را نمی‌دانند و اجرا نکردن‌شان، باعث کاهش بازدهی یا حتی افزایش هزینه‌ها می‌شود.

۲_ تجربه چند ساله
ما بیشتر از ۶ سال است که در حال ارائه خدمات تبلیغات آنلاین و آفلاین به کلینیک‌های پزشکی هستیم. این تجربه ما و البته نمونه کارهای موفقی که داشته‌ایم، می‌تواند خیال شما را بابت همکاری با StoryMedia راحت کند.

۳_ انتخاب روش مناسب نسبت به شرایط شما!
تصویر سوشیال ها
از جمله اشتباهات رایج بین آژانس های تبلیغات پزشکی، این است که صرفا بر اساس بودجه، چند روش تبلیغاتی را انتخاب و اجرا می‌کنند. اما تمایز ما این است که همه شرایط شما را قبل از شروع تبلیغات در نظر می‌گیریم.

اینکه آیا با توجه به محتواها و شرایط پیج اینستاگرام‌تان الان زمان مناسبی برای تبلیغ در این شبکه هست یا نه؟
اینکه آیا مخاطبان هدف شما در رسانه‌های مورد نظرتان حضور دارند یا نه؟
اینکه اصلا بعد از تبلیغ در یک رسانه پربازدید، نیروی انسانی کافی برای پاسخگویی به تماس‌های اولیه را دارید یا کمبود نیروها صرفا باعث برندسازی منفی می‌شود،
و… .
۴_ کاهش هزینه‌ها
یکی از مهم‌ترین دلایلی که به خاطرش پیشنهاد می‌کنیم با ما همکاری کنید، این است که ما در عین افزایش بازخورد در تبلیغات پزشکی، تلاش می‌کنیم هزینه‌های‌تان را کاهش بدهیم. مثلا به دلیل ارتباط نزدیک‌تر با بسیاری از رسانه‌ها، هزینه کم‌تری برای تبلیغات به آنها می‌پردازیم، به دلیل تخصص‌مان، می‌دانیم کدام استراتژی‌ها باعث کاهش هزینه‌تان شده و در مقابل چه تکنیک‌های ریزی می‌تواند نتیجه را بزرگ‌تر کند.

۵_ آنالیز بازدهی
به طور کلی در دنیای بازاریابی از جمله مهم‌ترین اقدامات، آنالیز نتیجه است. چراکه تازه بعد از آنالیز نتیجه متوجه خواهید شد نقاط ضعف و قوت‌تان چه بوده و باید چه چیزهایی را تغییر بدهید. به همین دلیل ما اغلب در ابتدا بخش کوچکی از بودجه تبلیغاتی مشتریان‌مان را در رسانه‌های مورد نظر صرف می‌کنیم، سپس با توجه به بازدهی و اینکه آیا توانسته انتظارات‌مان را برآورده کند یا نه، برای مابقی آن تصمیم دقیق‌تری می‌گیریم.

۶_ گزارش کار
در تمامی مراحلی که در حال اجرای پروژه تبلیغات کلینیک یا برند شما هستیم، گزارش کار را برای‌تان ارسال می‌کنیم. این گزارش شامل اقدامات، بازدهی هر اقدام و… است.

۷_ خلاقیت!
قرار نیست برای تبلیغ کسب و کار شما، از ایده‌هایی که رقبای‌تان استفاده کرده‌اند کمک بگیریم و عملا مثل آنها باشیم! ما با خلاقیت سعی می‌کنیم به همان برندی تبدیل‌تان کنیم که بقیه از شما کپی می‌کنند.

۸_ تا قبل از روشن شدن تمایز، شروع نمی‌کنیم!
قبلا هم به این موضوع اشاره کرده‌ایم، ما قبل از ارائه هر نوع خدمتی به مشتریان، ابتدا:

مطمئن می‌شویم برند و کسب و کار آنها یک تمایز واضح دارد که باعث جذب بیشتر مخاطب و مراجعه‌کننده می‌شود. در صورت عدم وجود این تمایز یا همان مزیت رقابتی، به برند برای پیدا کردن یا حتی ساختن آن کمک می‌کنیم.

سوالات متداول
انواع روش های تبلیغات پزشکی و دندانپزشکان مناسب کدامند؟

به طور کلی انواع روش های تبلیغاتی را میشود به دو دسته آنلاین و آفلاین تقسیم کرد. از تبلیغات آنلاین میشود به گوگل ادز، تبلیغات در اینستاگرام، تبلیغات بنری ، رپورتاژ متنی ، تبلیغات درون اپلیکیشن، ریتارگتینگ و … اشاره کرد. همچنین تبلیغات بنری، تبلیغات رادیویی و بیلبوری نیز در دسته تبلیغات پزشکی آفلاین قرار می گیرند.

کار مشاور تبلیغات پزشکی چیست؟

مشاور تبلیغات پزشکی به شما کمک می کند تا در زمینه انتخاب شعار، بهبود محتوا، انتخاب رسانه بهتر و… انتخاب درستی داشته باشید.

ویژگی تبلیغات پزشکی چیست؟

از مزیت های تبلیغات پزشکی میتوان به بازدهی سریع، به صرفه بودن، افزایش آگاهی از برند و دسترسی به مخاطبان دور از دسترس اشاره کرد.

 

۵
از ۵
۱۱ مشارکت کننده