تبلیغات کلینیک ها؛ راهکار‌هایی برای افزایش مراجعین به کلینیک‌ها

تبلیغات آفلاین برای پزشکان چه ضرورتی دارد؟

اگر روشهای پرهزینه و کم بازده مثل چاپ و پخش تراکت، اجاره جایگاههای تبلیغاتی در چهارراه های شهر و موارد مشابه را به عنوان روشهای کم تاثیر کنار بگذاریم؛ دیگر انواع تبلیغات آفلاین هنوز هم برای پرسونال برندینگ شما ضروری است. البته از آنجایی که هزینه تبلیغات آفلاین پزشکی در مقابل تبلیغات آنلاین بالاست، برای بهره وری بیشتر از این نوع تبلیغات باید نوع نگاهمان را به تبلیغات آفلاین تغییر دهیم:

از تبلیغات آفلاین برای جذب بیمار استفاده نکنیم! در عوض بهتر است هدف ما از تبلیغات آفلاین پزشکی، ماندگاری در ذهن مراجعین و حفظ بیماران مطب و کلینیکها باشد.


مهمترین روشهای تبلیغات آفلاین پزشکی

با توجه به نکاتی که درباره تبلیغات آفلاین در قسمت قبل گفتیم، روشهای زیر همچنان برای تبلیغات کلینیک های پزشکی و مطب ها ضروری هستند:

طراحی و چاپ لوگو

مطب داشته باشید یا کلینیک؛ همیشه لوگو بخشی از برند شماست و می تواند به خاص بودن شما کمک کند.

طراحی ست اداری پزشکی

طراحی سربرگ، کارت ویزیت، رنگ سازمانی، پاکتهای اداری و غیره به یکپارچگی سیستم مطب و کلینیک شما اشاره دارد. این یکپارچگی از منظر emotional marketing به ماندگاری شما در ذهن مراجعین کمک زیادی می کند.

طراحی و چاپ کاتالوگ و بروشورهای مطب

یکی از روشهای واقعا موثر برای معرفی خدمات و تجهیزات شما به بیمارانی که در مطب نشسته اند، کاتالوگها و بروشورها هستند. این روش تبلیغاتی را هیچ گاه فراموش نکنید و قدرت آن را دست کم نگیرید!


انواع تبلیغات اینترنتی در حوزه پزشکی (دیجیتال مارکتینگ پزشکی)

زمانی بیلبوردهای شهر در حوزه تبلیغات حرف اول را می زدند؛ اما کم کم تبلیغات تلویزیونی جای آنها را گرفتند. تا اینکه در دو دهه اخیر، با رشد انفجاری اینترنت در دنیا و استفاده همه مردم از آن، فیلد تبلیغاتی جدیدی به نام دیجیتال مارکتینگ ایجاد شد که در مدت کوتاهی از بقیه روشهای تبلیغاتی سبقت گرفت.

دیجیتال مارکتینگ، مجموعه فرایندهای تبلیغاتی هستند که بر بستر اینترنت ارائه می شوند. این روش تبلیغاتی در حوزه پزشکی نقش مهمی در افزایش جذب بیمار دارد. از مهمترین مزایای دیجیتال مارکتینگ برای پزشکان در مقایسه با روشهای قدیمی تبلیغات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- هزینه پایین
2- نرخ تبدیل بالا (تبدیل بازدیدکننده به مراجعه کننده)
3- قابلیت Track کردن و آنالیز نتایج تبلیغ
4- امکان بهینه سازی تبلیغات بر اساس آنالیزهای انجام شده
5- ایجاد ارتباط دوسویه با مخاطب (که در تبلیغات آفلاین این امکان اصلا وجود نداشت)


بازدهی تبلیغات پزشکی آنلاین

تبلیغات آنلاین پزشکی بسته به روش تبلیغاتی شما می تواند زودبازده یا دیربازده باشد. در تبلیغات زودبازده باید هزینه بیشتری کنیم، اما جوابدهی هم خیلی سریعتر است. تبلیغات گوگل ادز، تبلیغات کلیکی و تبلیغات پیامکی نمونه ای از این نوع تبلیغات هستند.
در مقابل، بعضی از تبلیغات آنلاین مطب ها دیر بازده هستند؛ یعنی بازدهی آنها شش ماه تا یک سال طول می کشد. این روشها نتایج عمیق تر و طولانی تری نسبت به تبلیغات زودبازده دارند و به مثابه یک سرمایه گذاری بلند مدت سودآور هستند. سئوی سایتهای پزشکی و مدیریت حرفه ای پیج اینستاگرام از مهمترین نمونه های تبلیغات دیربازده در حوزه پزشکی اند.

۵
از ۵
۱۲ مشارکت کننده