دیجیتال مارکتینگ برای پزشکان: افزایش مراجعین با ابزار‌های جدید

دیجیتال مارکتینگ برای پزشکان: چرا و چگونه؟

در دنیای امروز که تکنولوژی نقش بسزایی در زندگی ما ایفا کرده است، برای پزشکان هم اهمیت دیجیتال مارکتینگ روز به روز افزایش می یابد. دیجیتال مارکتینگ یک روش است که می تواند به پزشکان کمک کند تا بیماران بیشتری را جذب کنند و برند خود را تقویت کنند. این مقاله به بررسی اهمیت و روش های اجرای دیجیتال مارکتینگ برای پزشکان می پردازد.

 

اینستاگرام کلینیک

 

چرا دیجیتال مارکتینگ برای پزشکان مهم است؟

بیماران امروزی برای یافتن پزشک مناسب، اغلب از اینترنت استفاده می کنند. همچنین، ارتباطات دیجیتال قادر است که به پزشکان کمک کند تا با بیماران خود در تماس باشند و مراقبت های بهتری را ارائه دهند. از این رو، استفاده از دیجیتال مارکتینگ برای پزشکان برای حفظ و جذب بیمار و مراجعین فرصتی است که نباید از دست داد.

روش های دیجیتال مارکتینگ برای پزشکان

سئو (SEO)

سئو یا بهینه سازی موتور جستجو، روشی است که باعث افزایش رتبه سایت شما در نتایج جستجوی گوگل می شود. برای پزشکان، سئو می تواند به افزایش دیده شدن و جذب بیمار جدید کمک کند. روش های مختلفی برای بهینه سازی سئو وجود دارد، از جمله استفاده از کلیدواژه های مرتبط، ایجاد محتوای کیفی، ارائه تجربه کاربری خوب و افزایش سرعت بارگذاری سایت.

بازاریابی ایمیل

ایمیل مارکتینگ روشی ارزان، ساده و موثر برای ارتباط با بیماران است. شما می توانید از ایمیل برای ارسال اخبار و بروزرسانی های مهم، ارائه اطلاعات مفید و پیشنهادات خاص استفاده کنید. این روش می تواند به تقویت وفاداری بیماران به برند شما کمک کند. این روش دیجیتال مارکتینگ برای پزشکان برای ارتباط مستقیم با مراجعین نمیٰ‌باشد و برای ارتباط با کسب و کار‌های مرتبط است.

بازاریابی در شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی مثل  اینستاگرام فرصت های فراوانی برای ارتباط با بیماران و افرادی که ممکن است به خدمات شما نیاز داشته باشند، فراهم می کنند. شما می توانید از این پلتفرم ها برای اشتراک گذاری محتوای مفید، ارائه اطلاعات در مورد خدمات شما و دریافت بازخورد از بیماران استفاده کنید.

 

تبلیغات پزشکی

 

تولید محتوای پزشکی

در دنیای امروز، اینستاگرام به عنوان یکی از پرطرفدارترین شبکه های اجتماعی فضای مناسبی برای دیجیتال مارکتینگ برای پزشکان، محلی برای جذب بیمار و ارتباط برقراری با آنها برای کسب و کارها و کلینیک‌ها شده است. برای کلینیک ها نیز، اینستاگرام می تواند به عنوان یکی از بهترین روش های تبلیغاتی و جذب بیمار جدید برای آنها عمل کند. در این مقاله، به بررسی روش های تولید محتوای اینستاگرام برای کلینیک ها پرداخته می شود.

۱. ارائه محتوای آموزشی: برای جذب مشتریان جدید و نگه داشتن مشتریان فعلی، یکی از بهترین روش ها ارائه محتوای آموزشی است. کلینیک ها می توانند محتوایی را در مورد روش های درمانی خود، مراحل درمان، نکاتی درباره بهبودی بیماری ها و غیره ارائه دهند.

۲. ارائه محتوای تصویری و ویدیویی: محتوای تصویری و ویدیویی بسیار جذاب و موثر است. کلینیک ها می توانند تصاویری از تجهیزات پزشکی خود، فضای کلینیک، تیم پزشکی، بیماران قبل و بعد از درمان و غیره را ارائه دهند.

۳. ارائه محتوای خبری: ارائه محتوای خبری به مخاطبان علاوه بر جذب بیمار جدید، به مخاطبان فعلی نیز کمک می کند تا با جدیدترین اخبار و رویدادهای کلینیک آشنا شوند.

۴. ارائه محتوای مرتبط با فصول: اینستاگرام ابزاری برای ارتباط با مشتریان در تمام فصول سال است. کلینیک ها می توانند محتوای مرتبط با هر فصل را ارائه دهند، به عنوان مثال در فصل تابستان، محتوایی در مورد پوست و محافظت از آن را ارائه دهند.

۵. ارائه محتوای پشت صحنه: محتوای پشت صحنه برای مخاطبان جذاب است و به آنها اجازه می دهد تا بیشتر با کلینیک و تیم پزشکی آشنا شوند. مثلا می توانید محتوایی در مورد فرایند درمان بیمار یا رویدادهای داخل کلینیک را ارائه دهید.

به طور کلی، اینستاگرام به عنوان یکی از بهترین روش های جذب مراجعین جدید و ارتباط برقراری با مشتریان فعلی، برای کلینیک ها و دیجیتال مارکتینگ برای پزشکان بسیار مفید است. تولید محتوای مناسب برای اینستاگرام، به کلینیک ها کمک می کند تا توجه مخاطبان خود را جلب کنند و آنها را به سمت خدمات پزشکی خود جذب کنند. از روش های تولید محتوای آموزشی، تصویری، خبری، مرتبط با فصول و پشت صحنه استفاده کنید تا بهترین نتیجه را برای کلینیک خود بدست آورید. به یاد داشته باشید که در تولید محتوای اینستاگرام، به محتوای مناسب، جذاب و ارزشمند توجه کنید تا بهترین نتیجه را برای کسب و کار خود بدست آورید.

تبلیغات پرداختی (PPC)

تبلیغات پرداختی، یا PPC، روشی است که شما فقط زمانی برای تبلیغ خود می پردازید که کاربر به آن کلیک می کند. این روش می تواند راهی سریع و کارآمد برای افزایش ترافیک و جذب بیماران جدید باشد. گوگل آدوردز یکی از پلتفرم های معروف PPC است. 

همچنین پنل‌های ایرانی یکتانت، مدیا اد و ... به شما امکان استفاده از تبلیغات در وبسایت‌های پربازدید را می‌دهند.

استوری مدیا با سابقه همکاری با ۱۲ کلینیک در زمینه تبلیغات PPC برای مشاوره رایگان در کنار شماست

 مشاوره تبلیغات PPC مطب و کلینیک

 تبلیغات پیامکی

 تبلیغات پیامکی به شما اجازه می دهد تا به مشتریان خود پیام های تبلیغاتی مخصوص ارسال کنید. این روش، به شما اجازه می دهد تا پیام های تبلیغاتی خود را به شکل دقیق و مستقیم به مشتریان خود ارسال کنید و بدون هدر دادن زمان و هزینه های بیشتر، در کمترین زمان ممکن به مشتریان خود اطلاعاتی راجع به کلینیک خود را ارائه دهید.

نتیجه گیری

دیجیتال مارکتینگ برای پزشکان راهی است که می تواند به آنها کمک کند تا بیماران بیشتری را جذب کنند، با بیماران خود در ارتباط باشند و برند خود را تقویت کنند. با استفاده از روش های مختلفی مانند سئو، بازاریابی ایمیل، بازاریابی در شبکه های اجتماعی و تبلیغات پرداختی، پزشکان می توانند حضور قوی‌تری در دنیای دیجیتال داشته باشند و به بهبود مراقبت از بیماران خود کمک کنند.

 
۵
از ۵
۱۱ مشارکت کننده